Forum Kadr i Księgowości 2025 – konferencja stacjonarna
Rok 2025 jest rokiem pełnym wyzwań w obszarze prawa pracy i podatków, a obowiązujące i planowane zmiany w przepisach wpływają na codzienną pracę specjalistów ds. kadr i płac, księgowych oraz właścicieli i pracowników biur rachunkowych. Jak skutecznie stosować obowiązujące przepisy w codziennej praktyce i przygotować się na nadchodzące zmiany? Jakie nowe obowiązki i możliwości przynosi zmieniająca się rzeczywistość prawna?
Podczas Forum Kadr i Księgowości, będącego jednym z najważniejszych wydarzeń na rynku od lat gromadzącego uznanych ekspertów, praktyków i specjalistów w dziedzinie kadr i finansów, uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktycznych wskazówek, dzięki którym usprawnią swoją codzienną pracę , a także odpowiedzi na pytania dotyczące najnowszych zmian prawnych i ich zastosowania w praktyce. To również doskonała okazja do nawiązania cennych kontaktów zawodowych i wymiany doświadczeń z innymi profesjonalistami z branży.
W ramach wydarzenia – zgodnie ze sprawdzoną już podczas poprzednich edycji formułą – uczestnicy sami zdecydują, które tematy są dla nich najważniejsze! Dzięki dwóm równoległym ścieżkom prelekcji każdy może stworzyć swój indywidualny plan konferencji i w pełni dopasować program do własnych potrzeb i zainteresowań.
W ramach ścieżki „Kadry” eksperci omówią kluczowe tematy, w tym:
- Prawo pracy 2025– jakie zmiany wejdą w życie i jak wpłyną na codzienne funkcjonowanie działów kadr?
- Jawność wynagrodzeń– obowiązki pracodawców i nowe wymogi w zakresie transparentności płac
- Czas pracy a odpowiedzialność prawna– jak uniknąć konsekwencji związanych z naruszeniem przepisów?
Podczas ścieżki „Księgowość” zostaną omówione kwestie dotyczące:
- Estoński CIT– kiedy się opłaca i jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać z tej formy opodatkowania?
- Krajowy System e-Faktur (KSeF) – wyzwania organizacyjne i procesowe przy jego wdrażaniu
- Mity podatkowe – błędne przekonania, które mogą doprowadzić do problemów z fiskusem
Dlaczego warto wziąć udział w Forum Kadr i Księgowości?
- Zdobędziesz aktualną i praktyczną wiedzę z zakresu prawa pracy, podatków i księgowości, gotową do wykorzystania w codziennej pracy
- Poznasz najnowsze zmiany w przepisach i otrzymasz konkretne wskazówki, jak prawidłowo je stosować
- Skorzystasz z doświadczenia uznanych ekspertów – weźmiesz udział w prelekcjach, sesjach pytań i stołach eksperckich
- Zbudujesz cenne relacje zawodowe i wymienisz się doświadczeniami z innymi specjalistami z branży
- Sam zdecydujesz o przebiegu dnia – wybierzesz interesujące Cię tematy z dwóch równoległych ścieżek tematycznych
- Otrzymasz imienny certyfikat, komplet materiałów oraz zapewnione przerwy kawowe i lunch w cenie wydarzenia
Dodatkowo każdy uczestnik konferencji otrzyma bezpłatny 30-dniowy dostęp do wydania elektronicznego Dziennika Gazety Prawnej!
Forum Kadr i Księgowości 2025 – program konferencji
Termin: 17.06.2025 r., godz. 8:30-16:25
Miejsce: Novotel Warszawa Airport, ul. 1 Sierpnia 1, Warszawa
8:30-9:00 Rejestracja uczestników
|
Kadry 2025
|
Księgowość 2025
|
9:00-9:10
|
Rozpoczęcie konferencji
Rafał Szary, Menedżer projektu, INFOR PL S.A.
|
Rozpoczęcie konferencji
Edyta Szewerniak-Milewska, Redaktor naczelna Inforakademii, INFOR PL S.A.
|
9:10-10:20
|
Prawo pracy 2025. Jak nowe przepisy wpłyną na codzienność działów kadr?
· Co wolno ubezpieczonemu, a co sprawdzi ZUS – rewolucja dotycząca wykorzystywania zwolnień lekarskich oraz kontroli absencji chorobowych
· Umowy cywilnoprawne a staż pracowniczy
· Uzupełniający urlop macierzyński w pytaniach i odpowiedziach
· Zmiany dotyczące mobbingu – czy to naprawdę konieczne?
Prelegentka: Iwona Wołkiewicz, Ekspert prawa pracy
|
Estoński CIT
· Co nowego w CIT estońskim – najnowsze interpretacje i orzeczenia sądowe
· Jak przygotować się na eCIT, aby jak najkorzystniej rozliczyć korektę wstępną w CIT-KW?
· Czy wiedza księgowego może wpłynąć na wysokość podatku od ukrytych zysków i wydatków niezwiązanych z działalnością?
Prelegentka: Małgorzata Tarkowska, Biegły rewident
|
10:20-10:40
|
Jak zaimplementować liczne zmiany w prawie pracy? Prezentacja INFORLEX
Prelegent: Marcin Banaś, Ekspert INFORLEX
|
Zmiany w podatku VAT i CIT. Prezentacja INFORLEX
Prelegent: Paweł Jędrzejak, Ekspert INFORLEX
|
10:40-11:00
|
Przerwa na kawę
|
11:00-12:10
|
Jawność wynagrodzeń – na co muszą się przygotować pracodawcy?
· Jakie informacje o wynagrodzeniach faktycznie będą jawne?
· Jakie obowiązki spadną na pracodawców w związku z nowymi regulacjami?
· Jak jawność płac może wpłynąć na równość wynagrodzeń i budowanie zaufania w organizacji?
· Jakie kroki podjąć już teraz, by uniknąć ryzyka związanego z nieprzygotowaniem do zmian?
· Jak wdrożyć zmiany w sposób efektywny i zgodny z prawem?
Prelegentka: Magdalena Nurzyńska-Sawicka, Radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Nurzyńska-Sawicka
|
Wyzwania procesowe i organizacyjne związane z wdrożeniem KSeF
· Jakie czynności powinna wykonać każda firma przygotowująca się do wystawiania e-faktur?
· Wyzwania procesowe i organizacyjne, z którymi muszą się zmierzyć podatnicy przy wdrażaniu KSeF
· Współpraca biura rachunkowego z klientem – czy coś się zmieni?
Prelegent: Piotr Kępisty, Doradca podatkowy
|
12:10-13:20
|
Odpowiedzialność za naruszenia przepisów o czasie pracy – jak jej uniknąć?
· Zakres odpowiedzialności – działania stanowiące wykroczenie
· Osoby ponoszące odpowiedzialność
· Środki prawne stosowane przez inspektora pracy w sytuacji stwierdzenia naruszenia przepisów o czasie pracy i zasady odwoływania się od nich – wniosek, grzywna, decyzja administracyjna
Prelegent: Piotr Wojciechowski, Adwokat, ekspert prawa pracy
|
Mity, które mogą pogrążyć podatkowo – czyli jak uniknąć typowych błędów?
· „Niech mi udowodnią, że to nie jest koszt, albo że nie mogę odliczyć VAT” – ciężar dowodu przy rozliczaniu kosztów podatkowych i odliczaniu VAT
· „Lepiej za wcześnie niż za późno, przecież urząd na tym nie traci” – nie zawsze lepiej jest zapłacić podatek wcześniej, czyli przykre konsekwencje braku automatycznej kompensaty w PIT i CIT
· „Przecież podatek dochodowy jest roczny, więc zaliczki nie są ważne” – zaległości „zaliczkowe” w podatkach dochodowych też mogą zaboleć
· „To nie problem, drobna nieścisłość w fakturze jeszcze nikogo nie zabiła” – czyli błędy w fakturach, które mogą pozbawić prawa do odliczenia VAT, rozliczenia kosztów, a nawet… zaprowadzić do więzienia
· „Po co będę wystawiał fakturę, jak nie wiem, czy mi zapłaci” – czyli negatywne konsekwencje podatkowe braku fakturowania sprzedaży
Prelegent: Radosław Kowalski, Doradca podatkowy
|
13:20-14:15
|
Przerwa na lunch
|
14:15-15:25
|
Temat i prelegent zostanie podany wkrótce
|
15:25-16:25
|
Strefa Ekspercka – stoły dyskusyjne
Możliwość bezpośrednich rozmów z ekspertami, przybierających formę konsultacji w gronie niewielkiej grupy praktyków.
· VAT, PIT – Radosław Kowalski
· KSeF – Piotr Kępisty
· Estoński CIT – Małgorzata Tarkowska
· Zmiany w prawie pracy – Iwona Wołkiewicz
· Czas pracy – Piotr Wojciechowski
· Jawność wynagrodzeń – Magdalena Nurzyńska-Sawicka
Strefa Networkingu
Możliwość swobodnych rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń i nawiązywania nowych relacji biznesowych to ważny element konferencji. Spotkania z Partnerami oraz nieformalne dyskusje będą odbywać się w komfortowej przestrzeni – przy kawie i przekąskach, w foyer lub ogrodzie dostępnym dla uczestników przez cały czas trwania wydarzenia.
|
16:25 Zakończenie konferencji
Każdy z uczestników w trakcie przerw ma możliwość zmiany ścieżki tematycznej.
Eksperci
- Marcin Banaś, Ekspert INFORLEX, INFOR PL S.A.
- Paweł Jędrzejak, Ekspert INFORLEX, INFOR PL S.A.
- Piotr Kępisty, Doradca podatkowy
- Radosław Kowalski, Doradca podatkowy
- Magdalena Nurzyńska-Sawicka, Radca prawny
- Małgorzata Tarkowska, Biegły rewident
- Piotr Wojciechowski, Adwokat, ekspert prawa pracy
- Iwona Wołkiewicz, Ekspert prawa pracy
Szczegóły organizacyjne
Forum Kadr i Księgowości 2025 odbędzie się w Warszawie 17.06.2025 r. w godz. 8:30-16:25 w hotelu Novotel Airport, ul. 1 Sierpnia 1, Warszawa. Osoby zapisane na konferencję otrzymają potwierdzenie rejestracji drogą elektroniczną na adres mailowy podany podczas zakupu. W ten sam sposób zostanie wysłane przypomnienie o konferencji. W trakcie konferencji zapewnione są przerwy kawowe oraz lunch. Materiały konferencyjne, zawierające prezentacje do wszystkich omawianych zagadnień zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną w ciągu 7 dni od zakończenia konferencji.
Partnerzy
AURA Technologies Sp. z o.o.
Od 25 lat dostarcza polskim przedsiębiorcom innowacyjne rozwiązania informatyczne – głównie wysokiej klasy oprogramowanie. Oferuje z powodzeniem zarówno niedrogie, pudełkowe rozwiązania, jaki i rozbudowane systemy enova365 czy AMODIT, wymagające profesjonalnego wdrożenia. Ponadto jest doświadczonym, certyfikowanym przedstawicielem producenta SaldeoSMART – inteligentnego systemu do odczytu faktur i elektronicznego obiegu dokumentów. Oferuje marki godne zaufania; są to rozwiązania gwarantujące użytkownikom komfortową i efektywną pracę, podnoszącą ich konkurencyjność. Posiada wysokiej klasy specjalistów gwarantujących kompleksowość usług – od analiz przedwdrożeniowych, prac programistycznych przez wdrożenia i szkolenia, aż do stałej opieki serwisowej.
DrTusz.pl
Specjalizuje się w sprzedaży drukarek i materiałów eksploatacyjnych. W ofercie firmy znajdują się wkłady oryginalne i zamienniki do urządzeń wiodących producentów, takich jak HP, Brother, Canon, Epson, Samsung, Lexmark, Ricoh, Xerox i wielu innych. Eksperci z DrTusz pomogą w wyborze odpowiedniego sprzętu, a także zajmą się utylizacją zużytych wkładów i urządzeń. Potrzebny tusz lub toner na już? DrTusz gwarantuje wysoką jakość, ekspresową wysyłkę i zawsze darmową dostawę.
SyKOF HR
Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu systemów IT. Ich głównym produktem jest system kadrowo-płacowy SyKOF HR, który automatyzuje procesy kadrowe, naliczanie wynagrodzeń i ewidencję czasu, zapewniając zgodność z przepisami. Modułowa budowa pozwala na dostosowanie systemu do potrzeb firmy, a intuicyjny interfejs i raportowanie ułatwiają pracę działów HR. Ponadto, system oferuje Portal Pracownika – narzędzie do samoobsługi pracowniczej (wnioski, rejestrowanie obecności, grafiki, dostęp do danych kadrowych).
Organizator konferencji: INFOR PL S.A.
Szkolenia zgodne z Systemem Zarządzania Jakością spełniającym normę PN-EN ISO 9001:2015-10
|
 |
|
|
Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych Certyfikat 23/03/2021
|
 |